Verslag Gerard Glasbergen Motor Toertocht 2018

meer foto's zijn te vinden in het fotoalbum onder de afdeling Activiteiten op deze site.

Vrijdagochtend 08:15 de motor uit de schuur gehaald, het vrouwtje gedag gezegd en op weg naar de Mc Donalds op het Kooypunt. Voor mij de eerste keer dat ik met de GGMT mee doe, dus toch wel een beetje spannend. Aangekomen bij de Mac was er geen motor te bekennen. Meteen gaat er van alles door je hoofd, van ben ik te laat of sta ik bij de verkeerde verzamelplaats. Nog een keer goed rondgekeken en daar stond een BMW motorfiets een beetje verscholen achter een bosje. Kennis gemaakt met Erdo, de eigenaar van de BMW en niet veel later kwamen er steeds meer motorrijders aanrijden. Na kennis gemaakt te hebben met iedereen zijn we iets over negenen met ongeveer 10 motoren vertrokken richting Clervaux.

Na ongeveer 1,5 uur rijden gestopt bij een benzinestation en de motoren voorzien van een volle tank. Het zonnetje kwam al een beetje door de bewolking heen en de temperatuur werd aangenamer. Even wat bijpraten met een bakkie koffie om daarna weer verder te gaan richting het zuiden. In de buurt van Eindhoven werd het wat drukker op weg, maar met de motor heb je daar minder last van. Met een rustig gangetje tussen de auto’s door om rond kwart over twaalf aan te komen bij de volgende stop, het La Place restaurant aan de A2 bij Weert. Hier hebben we op het terras, lekker in het zonnetje, wat gegeten en gedronken. Vanaf hier is het nog ongeveer 175km naar Clervaux, dus we zijn al over de helft. We verlaten het vlakke Nederland en rijden België in. De grote hoogte verschillen van het landschap zorgen voor mooie vergezichten. Via Luik en Verviers naar Luxemburg. Eenmaal in Luxemburg nog één stop gemaakt bij een benzinestation. 50 cent per liter goedkoper dan in Nederland, dat is leuk tanken. We moesten nog een klein stukje rijden en kwamen rond 15:30 aan bij het hotel. Daar zaten al heel wat deelnemers van de GGMT lekker aan het bier. De sleutel van de kamer opgehaald, even een douche genomen en wat andere kleren aangetrokken. Onder het genot van een biertje kennis gemaakt met een aantal deelnemers van de GGMT. Om half zeven gingen we aan tafel. Na een kort welkomstwoord van Leo werd het diner geserveerd. Het eten smaakte goed. Na het diner bij de bar nog een koffie met een sambuca besteld. Het was ondertussen al elf uur geworden, dus tijd om naar bed te gaan.

Zeven uur ’s ochtends de wekker gaat. Dat valt even tegen als je gewend bent om in het weekend uit te slapen. Om half acht naar het restaurant gedeelte om daar lekker te ontbijten. Met een doek de dauw van mijn motor gehaald en de Ducati is klaar voor de toertocht. Om negen uur begonnen we met de toertocht. Op een gegeven moment moesten we een andere route nemen i.v.m. een omleiding. Hierdoor kon de geplande route niet gereden worden.

Na een paar keer een stuk verkeerd gereden te hebben kwamen we aan in Echternach. Hier hebben we lekker op het terras gezeten met koffie en gebak. We vervolgde onze toertocht en de volgende stop was bij de ruïne van de Burg Beaufort. Hier stond de bus met broodjes en drinken.

De hele groep was weer bij elkaar. Even genieten van de omgeving, wat foto’s gemaakt en bijgepraat over de rit van vanochtend. Nadat iedereen het middageten op had heeft Jim nog een groepsfoto gemaakt en was het tijd om aan het tweede deel van de toertocht te beginnen, terug naar het hotel. Wat is het toch mooi rijden in Luxemburg, het mooie landschap met z’n hoogte verschillen, bochtige wegen en bossen. Ik had het helemaal naar mijn zin op de Ducati. Aan het eind van de middag waren we weer terug bij het hotel. Nog even de ketting ingespoten met wat kettingspray en het was tijd voor een biertje.

Ondertussen was de eigenaar van het hotel voorbereidingen aan het treffen voor de BBQ die rond zes uur zou aanvangen. Tijdens het hele weekend was het weer goed, zo ook tijdens de BBQ. Lekker buiten in de tuin van het hotel genieten van de BBQ.

Na het einde van de BBQ ging iedereen z’n eigen weg. Een aantal groepjes gingen nog het dorpje in. Zelf ben ik naar de bar gegaan om daar even uit te buiken onder het genot van een cappuccino. Later op de avond zaten we met een groepje van ongeveer 12 personen in het lounge gedeelte van het hotel. Daar had Marc het hoogste woord met z’n moppen en smeuïge verhalen. Met een drankje erbij werd er heel wat afgelachen. Zondagochtend 07:30 de wekker gaat. Tijd om op te staan en alle spullen alvast in te pakken. Dan naar het restaurant voor het ontbijt. Rond kwart over negen vertokken we uit Clervaux en met een paar tussenstops onderweg kwamen we rond half drie aan in Den Helder. De GGMT 2018 zat erop. Ik heb een gezellige tijd gehad met een gezellige groep mensen. De organisatie was top, zij hadden alles tot in de puntjes goed geregeld. Een groet aan alle deelnemers van de GGMT 2018 en hopelijk tot ziens bij de volgende GGMT.

Theo Muller.

Menu

Kerstbal in De Dukdalf op zaterdag 22 december 2018
In een mooi versierde Dukdalf wordt dit jaar op zaterdagavond 22 december het traditionele kerstbal...